השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסכם חלוקת עיזבון

    לכל ירושה ולכל צוואה יש גם שינויים שאפשר לערוך לאחר מות המוריש, אבל הם דורשים מעורבות משפטית כדי להבהיר את כל ההשלכות. הסכם חלוקת עיזבון יכול לשנות כל ירושה על פי דין. זה קורה בגלל מגוון סיבות. בכל מקרה מומלץ בחום לא לערוך הסכם כזה ללא עורך דין שמבהיר לכם מה קורה במקרה כזה ואילו זכויות יש לכם. זהו נושא מורכב שרק נראה פשוט ולכן התייעצו לפני כן עם מומחה כמו עורך דין ונוטריון דוד דרוטמן, שמתמחה בעריכת צוואות והסכמים.

    מה צריך לדעת על הסכם חלוקת עיזבון?

    • החוק הישראלי מאוד ברור בנוגע לירושות ויורשים. ירושה על פי דין מחלקת את העיזבון לפי סדר מסוים וכדי לשנות זאת צריך סיבה מאוד טובה לכך. זה קורה כשירושה כלשהי אינה מניחה את הדעת של היורשים, הן בגלל שיקול דעת שונה ובגלל הבנה שזה היה אמור להיות אחרת. הסכם כזה משנה את אופן החלוקה אבל מחייב הבנה של ההשלכות.
    • אם ירושה מסוימת מטילה על מישהו מיסים וחובות שהוא אינו יכול או אינו רוצה לעמוד בהם, שמורה לו הזכות להסתלק מהירושה ולהעביר אותה למישהו אחר שכן מוכן להתמודד עם זה. הוא מאבד את זכויותיו בחלקו בעיזבון וזהו מעשה בלתי הפיך. משום כך רק עורך דין יכול להסביר לכם מה בדיוק זה אומר, כדי שלא ייווצר מצב שבו ויתרתם על חלקכם וזכויותיכם מבלי לדעת שזה לא יחזור אליכם.
    • יכול להיות מצב שבו המצווה רצה שיורש מסוים יקבל יותר מיורשים אחרים, אבל הם חשבו אחרת ורצו לפצות את המקופח, או לתקן עוול מסוים. שמורה להם הזכות לתיקון כזה בדיוק בהסכם המנוסח. זה מחייב הסכמה של כל היורשים ועמידה בתנאים כחוק, אבל אפשרי.

    הסכם חלוקת עיזבון – לעבוד בשקיפות מלאה

    עורך דין ונוטריון דוד דרוטמן מכיר את כל המצבים האפשריים של חלוקת עיזבון ועריכת צוואות משנותיו הרבות בתחום. הסכם חלוקת עיזבון שמשנה תמונה מסוימת בחלוקה הוא הסכם שהוא מתמצא ברגישויות ובהשלכות שלו – ולכן הוא מייעץ ליורשים וללקוחותיו בשקיפות מלאה על כל הזכויות שלהם בנושא זה. הבנתו בתחום חוזים, מקרקעין ופיננסים מעמיקה את הייעוץ שלו גם להשלכות בתחום זה.

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      דיני מקרקעין נוספים

      משרד עורכי מומלץ

      במאה ה-21 עולם המשפט נוכח במידה בלתי מבוטלת במציאות החיים של כולנו, במגוון רחב מאוד של סיטואציות. כך למשל כשישנו קונפליקט סביב צוואה או ירושה, במסגרת רכישת דירה (וגם נכסים...

      להמשך קריאה

      חתימת אפוסטיל

      חתימת אפוסטיל היא מעין "פלומבה" משפטית. זוהי חותמת שמאשרת כי מסמך מסוים הוא אמיתי ושניתן להסתמך עליו, כשהאישור מיועד למדינה זרה. בזכות חתימת האפוסטיל אין צורך להנפיק מסמך חדש וכך...

      להמשך קריאה

      השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        תרגום »